>

Prinsesstårta, lerhål, inbrott och straffpingis

Nyss hemkommen och äntligen fyllda sexton år idag! :D

Tävlingslägret i Örebro har varit väldigt.... grått. Under de två första dagarna sågs inte minsta lilla hål i det alldeles järngrå molntäcket, så vi solvana från södra Sverige blev allmänt trötta. När vi inte sprang ute i skogen var det läsning eller straffpingis. Ni kan säkert gissa ungefär hur det går till. Annars kan jag förklara att det är rundpingis plus att vinnaren får skjuta tre skott mot de andras ryggar.
Upptäckte att min (fysiska) smärtgräns var högre än väntat. Samt att mina manliga motspelare var lite rädda för att sikta på en tjej, hahhah! xD

Mindre kul var att jag fastnade i ett lerhål upp till knät - med ett ben. Vilket innebär: luta sig framåt och draaaaa upp benet långsamt tills mossen släpper. Vilket kan ta lite tid då och då.
MINST kul var att det blev inbrott på fritidsgården (urmysig!!!) där vi bodde. Henke blev av med mobilen och hans mamma med sin necessär av alla saker.

Födelsedagen har varit väldigt bra, med sång av farsan o syrran på morgonen, och kompisarna på TC. Där åt vi dessutom nytinad prinsesstårta (älskar marsipanen ovanpå!), sämre kan man ha det. Tack familj och kompisar för det, för presenterna och för att ni finns till! Love you all, jag ska pröva turen hos min nya snygga scarf igen på ungdomsserien på onsdag ;D <333

Tänkte dessutom mycket på Mamma, speciellt på Klockslaget. 12.05, tiden för min födelse för sexton år sedan. Tänkte på att nu, nu föddes jag. Pappa har sagt att jag var efterlängtad redan från början, och jag tror honom. Jag är glad över att veta att Mamma blev så lycklig, den där dagen för sexton år sedan. Att hon älskar mig. Att hon blev lycklig av min blotta existens.
Det lutar åt att jag och min faster kanske åker till Växjö till helgen. Hoppas...

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas sextonåriga dotter

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: