>

Landet Ingenstans i lådor

Ständigt vandrande på gränsen mellan barn och vuxen,... men idag blev det extra tydliga kontraster...

1 Vuxenförberedelse

Övningskörde för första gången, och det gick riktigt bra!! :D Jag har t o m kört på väg, i en rondell och genom ett samhälle... FÖRSTA GÅNGEN BAKOM RATTEN!! Det finns alltså hopp...

2 Litet barn igen

Fick i uppdrag att rensa i lådor med barndomssaker... här är några fynd (saknar tyvärr bilder):

* Två par pyttesmå skor
* En medaljong med Mamma i ena halvan och jag i den andra<3
* Gosedjur!! Bl a Pelle Svanslös och Maja Gräddnos
* Hundratalas små böcker som vi gjorde i lågstadiet på gamla goa 90talet...
* Ett litet album med bilder på Mamma, min mosters man Per och en av alla deras katter, några gamla Pokémonkort, och jag på Pappas axlar i parken
* Ett inramat kort på bara mig och Pappa<3
* Massa böcker (minns och njut); Pettsson & Findus, Mamma Mu, Alfons Åberg, Pappa Björn blir barnvakt...<3
* Teckningar!!!
* Mammas nyckelring med ett sött svart får som har en hjärtformad knapp fastsydd på magen
* Min första leksak; en kaninskallra<3

Hela min barndom vändes ut på hallgolvet framför mig och jag blev som ett Barn (hahha) På Julafton... jag vet inte om det är det här som har hänt som gör att jag håller fast så hårt vid barndomen. Jag längtar själv efter barn, det kan jag erkänna. Inte nu, men sen. Sen om ca tio år. Mamma Rebecca. Mormor Ylva i himlen. Mormor Lena på jorden.

Imorgon får jag nog se till att fixa den där miniatyrmodellen av Venus... annars ligger jag nog illa till...

Mamma<3<33<3<3<33<3<3<3<33<3<3<3<33<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Martin The Edge

Sv: Tack för låtarna du tipsat om



Ha en fortsatt fin dag i vintersverige

2010-11-24 @ 08:50:01
URL: http://edgeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: