>

Yin och Yang - lyckligtvis positivt resultat!

Najsigaste dagen på länge har tillbringats på Musikföreningen Oden i Karlskrona! Jag och min brüüür Emelina har varit på kurs i hur man når ut med sin musik, och dessutom träffat en trevlig föreläsare vid namn Joacim Cans ( JA sångaren i Hammerfall! ). Jag repade dessutom in låten "Seven Nation Army" på rekordtid med tre okända och härliga killar. (Kanske extra härliga och schyssta för att de stod ut med min host-sång...). Haft jättekul!! Emelina och jag var mer än nöjda när vi packade in gitarrerna i Daniels bil och åkte hem.

Dessutom grymt varmt idag ju! Även om det inte märks i Karlskrona, där det blåser 24/7...


För att prata om något helt annat, har jag försökt bestämma mig för att gilla mig själv ganska länge. Men jag tror det är först nu jag verkligen gör det. Visst har jag negativa sidor, som att:

1 Har inte något som helst tålamod...undantagsfall finns

2 Tar lätt på mig för mycket saker som leder till stress...

3 ... och jag är världens hemskaste människa när jag är stressad!!

För att nämna några. Men jag är ju trots allt människa, och därför har jag också flera goda sidor som jag själv insett och uppskattar mer än någonsin:

1 Jag inser mina brister = kan jobba på dem! (Mammas citat)

2 Jag kan sjunga hyfsat och mycket gärna

3 Jag är bra på att samla goda erfarenheter (folkbildningar, kurser, intryck...)

4 Jag är självständig och min självkänsla är stark...

5 ...liksom mitt självförtroende just nu!

6 Jag har underbara vänner, som jag uppskattar och blir uppskattad av, vänner jag aldrig trodde att jag var värd eller skulle få. De bevisar dagligen motsatsen<3

7 Jag har utvecklats oerhört som människa, till det bättre

8 Jag har en oerhörd vilja, både mot konkreta mål, och i allmänhet

9 Jag är kreativ och smart - fast jag flummar runt i korridorerna! ;)

10 Jag tar bra hand om mig själv genom att vara Straight Edge och stå för det

11 Jag gör saker jag mår bra av på min fritid

12 Jag unnar mig godsaker...

13 ... och kommer på träningen med målsättning att bli ännu lite starkare

14 Jag är fysiskt och psykiskt mycket starkare än förut - träning, terapi och vänner kallas det<3

15 Jag har en familj som stöttar och finns där, och har uppfostrat mig till en stark individ mot alla odds

16 Jag hatar inte längre - inte mycket iaf - och älskar mer än någonsin

17 Jag trivs med mig själv

18 Jag vågade välja att byta program - och det visade sig vara bland det bästa jag gjort!

19 Jag är engagerad och målmedveten

20 Jag har inte fått en deppattack på evigheter - inte en där jag klandrat mig själv i alla fall!



Livet leker alltså just nu...<3

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: