>

Låttexttatueringar, köksnycklar och 500 sorters muffins!

Min syster fick en bok i namnsdagspresent förra veckan (samma dag som Silje föddes♥), 500 Muffins. Ur hälso- och viktsynpunkt kanske inte den ultimata presenten, men ack så uppskattad!! Vi planerar redan storslagna julmuffins i år... Finns alla möjliga, löjliga och omöjliga muffins-kombos! Eller vad sägs om matiga varianten med auberigine och vitlökssmör, klassiska rosa cupcakes och "ägg-muffins" - fyllda med vaniljsås och med glasyr och persikohalva på toppen! Plus några smaskiga små darlings fyllda med chokladglass... Jojo. Jag och syster min är dömda att bli tjocka och lyckliga ♥




Boken that makes me and my sister go... BANANAS!!!

 

En sak är säker; Skolstarten är lika med Köks-skämt! Har säkert nämnt något om denna "roliga" lilla aktivitet tidigare, annars kan jag tala om att den går ut på att killkompisar trackar feministen med skämt/order om att hon ska infinna sig på sin "rätta" plats i köket. Älskar vi inte killkompisar?<3

Har en bricka med nycklar på min nyckelknippa som går till ett kök, och den borde jag ha tagit bort. Så fort Abbe fick höra om brickan med köksnycklar var det KÖRT med stort K... Hahha! Niki har dessutom lärt sig bokstavera KÖK - på teckenspråk!! Så nu behöver han inte ens öppna munnen för att retas med mig ^^

Har funderat mycket kring om man skulle göra en tatuering. Ångesten är ju dock att hitta en så gott som perfekt motiv/textrad. En låttextrad, eller varför inte ett bokcitat/annat citat, som betyder så mycket att den förtjänar en plats på min kropp.

Mina kriterier för att en textrad skulle kunna komma på fråga är:

1) Berörande för mig personligen

2) Mycket symbolik/vackert budskap

3) Riktigt grym låt/bok/citat

4) Originell

5) Fyndig

Har några små godingar här nedan som skulle kunna kvala in... Såg iofs en kille som hade en av dem på armen under en konsert, men, men, den var riktigt snygg! Enkel, stilren och fin!


Calleth You, Cometh I

- Calleth You, Cometh I; The Ark


'I love you' is not enough, I'm lost for words

- Redundant; Green Day


Why should it be so bad to be bad when it's so hard to be anything at all?

- Tell Me This Night Is Over; The Ark


Forget all the disappointments you have faced

- One For The Razorbacks; Green Day


Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter

 

 

 

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: