>

Krossat hjärta ingår i sockerkakssmet

I brist på tur i kärlek, spel och spänning, har jag istället tur i musik idag verkar det som. Har på kort tid upptäckt flera band, som jag definitivt kommer lyssna mer på;

Trapt - Ready When You Are

10 Years - Don't Fight It

The Exies - Ugly

Reliate K - Who I Am Hates Who I've Been

Belle & Sebastian - Don't Leave The Light On, Baby

Brist på tur i kärlek, ja... skulle fan kunna bli en låttext: "Cronical Bad Love Luck". Jag är bra på låttitlar, och hyfsad på texter, men de blir aldrig så bra som jag tänkt mig. Ett urval:

The Eeyore Boy

Eyeliner of Noticing
How To Hold Hands, How To Hug A Soul

Sleep My Nightingale


American Comedy
February the 12th


Sudden Changes


Min allra bästa sångtext har lite melodi till sig också. Men den är döpt efter en person som betyder mycket för mig, och det vet h*n inte om. Så jag kan inte säga titeln på den. Tyvärr. För den här personen har ett vackert låttextnamn.

Sandra och jag kom på i matkön att vår husgud Billie Joe Armstrong fyller år idag, 39 fina år om jag inte tar fel. Detta, i kombination med ett tröstätarbegär, gjorde att jag satte igång att baka en tigerkaka när jag kom hem från skolan. Älskar tigerkaka!!! Dessutom är det passande nog min specialitet... Grattis Billie Joe!! :) <3



Ja, jo, jag sparar till en systemkamera för bättre bilder... :)

Och, nej, Sebbe, Niki och Abbe.... vad ni än säger: Jag tänker INTE stå i köket.... -.-'

Dagens bästa:

Abbe: -Han är ju söt!
Emma: - Näääää!
Abbe: - Jo, han är ju så söt när han är dum i huvet! :3

Äntligen har jag internet igen, vår router kraschade.. senaste stormen, misstänker jag... Dagarna flyter på, jag märker både att jag är starkare och starkare i armarna (boxningen), vänjer mig mig mitt nya schema och ser fram emot sportlovet nästa vecka. Fick ett plötsligt erbjudande av min vishetsgudinna Carro att följa med hennes familj till fjällen. Vad svarar man?! Ska bli så gött att prata om allt nödvändigt vi missat och allt flum vi inte hade velat vara utan, åka skidor, skratta och diskutera bästa sättet att uppfinna näsvärmaren...<3 CarroBeccaFlum<3

Plus att IOGT funderar på att skicka mig (och fler som vill) på Cirkelledarutbildning med musikintriktning i april!! Låter hur kul som helst, och jag längtar, det blir dessutom ett bra tillfälle att besöka Växjö Domkyrka igen. Det var ett tag sedan. Tro det om ni vill, men trots alla minnen älskar jag Växjö, kan mycket väl hända att jag pluggar/bor där en vacker dag... Är man som jag, en känslomässig masochist, kan det vara skönt att låta minnena vara nära.

Växjö Domkyrka

Saknar mina släktingar, i Kristianstad, i Norge och på andra sidan hemorten (i alla riktningar). Läser ni detta: Jag älskar er. Jag vet att det kommer lite random, men det gör jag. Verkligen. Ni anar inte hur mycket jag älskar er.

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter


Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: