>

Dagens skrattattack!!!

Hohoho, kommentarer alltså jag älskar dem... Måste nog göra några konstateranden till..:

1) Det viktigaste för att nå ett jämlikt samhälle idag är att ändra attityder och könsroller (mycket svårt, jag vet, jag är inte perfekt själv). När synen på kön och makt är jämlik, minskar faktiskt risken för t ex våldtäkt. Att våldta någon handlar enbart om att visa sin makt, inget annat. Våldtäkt handlar enbart om makt, inte sex. Den dag vi slutar se på tjejer som svaga offer och killar som potentiella våldtäktsmän, då kan vi nå ett jämlikt samhälle. Dock är detta bara en liten detalj, det krävs såklart mycket mer för att vi äntligen ska bli helt jämställda.

2) Tar jag åt mig? Ja. Som person? Nej. Men som kvinna och människa är det inte så kul att få veta att man skulle vara mindre värd för att man har fitta och inte kuk. Finns ingen som helst logik i detta.

3) Tjatar jag? Mycket möjligt. Borde jag sluta? NEJ. Skulle vi ha sagt åt Sydafrikas svarta befolkning att de skulle sluta kämpa mot apartheid? Skulle inte tro det. Skulle en vegan sluta bry sig om djurens rätt bara för att han/hon "tjatar" för mycket? Njaaaa... väldigt liten chans. Varför är det då okej att be feminister sluta tjata om sina rättigheter? Det är inte att tjata förresten, det är att be om ett normalt liv.

4) Jag är mycket medveten om att Sverige är en ganska rättvist land. Jag får gå vilken utbildning jag vill och söka vilket jobb jag vill, jag kan anmäla ett brott och föra min egen talan. Jag har rösträtt, men det har inte alltid varit en självklarhet, eller hur? Sverige har varit en demokrati sedan 1921, då kvinnor fick rösträtt. Inte ens hundra år. Nu tänker ni väl; de måste väl varit längre än så? Tyvärr. Bara för männen, ja, men inte för FOLKET. Folket, dvs både män OCH kvinnor.

5) Du får gärna tycka att det är bra som det är. Det bryr jag mig inte om. JAG vill kämpa för feminismen, även om det tycks vara en ensam kamp, men det är upp till var och en. Och tro mig, jag hatar INTE män. Det är inte det feminism innebär.

6) Dock skulle jag aldrig skaffa barn med en icke-feminist. Punkt.

Puss och kram och fred på jorden! ♥

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: