>

MoHA-HA-HA!!

Fick just en söt liten kommentar av en anonym sötnöt angående mitt inlägg om feminism. Jag citerar: "amen för fan ge dig nu va". Wiiie, jag hade också valt att vara anonym om jag skulle gett en sån kommentar till mig själv... ;)

För att irritera denna söta person lite till ska jag klargöra ett par saker:

1) Det är genetiskt omöjligt för min släkt att ge upp. Deal with it, biatch ;)

2) Jag har ingen anledning att ge upp - så varför skulle jag?

3) Ingen bör ge upp de här frågorna förrän världen (OCH Sverige) ser jämlik ut.

4) Exakt vad är det jag ska ge upp? Kampen för att jag ska kunna gå genom stan på natten utan att behöva tänka på risken att bli våldtagen? Rätten till min kropp och stödet till de kvinnor världen över som har det mycket sämre än jag? 

5) Varför ska jag ge upp kampen för det jämlika och idealfria samhälle som borde vara en självklarhet, men inte är det, eftersom  tolvåriga tjejer som jag är lägerledare för fortfarande nojar över vilken mjölk de dricker för att de är rädda att gå upp i vikt?

6) Jag hoppas inte att du är någon jag känner...

Sverige är fan inte världens mest jämställda land. Fuck that shit. Och anonyma kommentarer är bara SÅ sött, det visar verkligen att det finns ett behov av feminismen (en gren av humanismen - och alla älskar humanism, right?).

Peace!

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tjenispenis syrran! Hahaha, vilken gullegris. Håller med, fram tills dess att vi kan gå ut utan att vända oss om stup i kvarten och vi MÄNNISKOR (that's right, kvinnor och män är liksom av samma art, surprise surprise) lever i harmoni i ett jämställt samhälle (och neeej, det gör vi INTE nu, då skulle vi inte diskuterat det, jävla wacko), finns det ingen anledning att ge upp.



Man kan ju undra om detta var en tjej eller kille som skrev. Ganska intressant. Är det en kille, fuck you. Är det en tjej, nähä, vill du stanna hemma med barnen för alltid och tjäna mindre än din manliga kollega trots att ni utför samma jobb, ha det så kul. Puss och kram.

2011-07-29 @ 23:19:45
Postat av: Anonym

som om jag bryr mig uppenbarligen tog du åt dig om du reagerade så starkt -.- så shut the fuck up an deal with it your self bitch

2011-07-30 @ 01:45:34
Postat av: ...

"gå genom stan på natten utan att behöva tänka på risken att bli våldtagen"

Du tror inte att detta skulle kunna... nej, KOMMER att hända även om världen hade varit jämställd?

Det kommer alltid hända.

varför? jo för att det finns sjuka människor, och pervon, det har ingenting med ojämställdhet att göra... så ett stort Fuck You till det argumentet "Biatch"!!!

2011-07-30 @ 02:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: