>

Tygfärgarfabrikanten och träningsvärken del 229

And if there is disease in you
I want to have that disease too
'Cause I want everything
That is inside you
If there is disease in you
I want to have that disease too
'Cause if you'd die
Then I should die beside you




Började dagen med trevligt prat med Ida och Camilla, drack två koppar "Lava"-te som fick bildsalen att lukta gottgott.
Hittade vitt spetstyg till mitt projekt, som jag skulle försöka färga svart. Sagt och gjort, blandade en del Ivory Black med fyra delar vatten och knådade tyget till en mörkgrå massa. För att få det mer svart lade jag ut det på en bänk med papper under och duttade svart färg över spetsen med tvättsvamp. Tyget är fortfarande spräckligt i mörkgrått och gråsvart, men det blev ändå inte så tokigt. Det ska nog ta sig, det här...
Skissade lite med blyerts, och det blev inte helt fel, faktiskt. Blyerts är kul att jobba med, nästan lika bra som svart tusch. Jag vill bli bättre på ljus och skugga, så det är bara att fortsätta öva.

Träningsvärken i benen är inte lika farlig som igår, men känner mig fortfarande rörelseförhindrad,... Imorgon blir det dock bio i K-na med Linnéa och Rebecka :D Vi ska se "Jag saknar dig", och jag kommer sannolikt att börja böla... Ska bli så kul!!♥

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: