>

Min lilla mirakel-kusin, träningsvärk och underbara knasbollar <3

Var ska man börja... jag har säkert redan glömt bort hälften jag hade tänkt skriva om. Så går det! Kan dock tala om att jag har träningsvärk (!) efter igår. Skolan hade friluftsdag... detta innebar bl a orientering, att smälla upp ett vindskydd och göra upp eld, samt för mig en timmes gymträning. Frivilligt, bör tilläggas. Plus att jag cyklade över halva stan lite kors och tvärs... Gött!

Jo! Jag har fått träffa lilla kusinen också! Så otroligt go är hon, liten och sömnig och alldeles varm. Jag höll henne i famnen en stund och sedan ville jag inte släppa henne! Silje är så underbar! Älskar dig, snorpan♥

Jo, var ju på DSS (DisktriktsStyrelseSamling) med UNF (Ungdomens NykterhetsFörbund) i helgen! Vi samlades på Wendelsbergs folkhögskola i Mölnlycke, ca 150 pers, för att flumma, diskutera, dela tips, gå kurspass och knyta kontakter.
Det finns tre myter som vi fullständigt krossade:

* Svenskar dansar inte, särskilt inte nyktra svenskar
* Nykterister är trista och pryda
* Särskilt svenska, nyktra ungdomar dansar inte

Förutom att skaffa mig ont i rygg, axlar, nacke och fötter genom X antal timmar nere på discot i källaren, fördrev jag tiden med att träffa nya superroliga (nykterist-) människor, paddla kanot i en damm (utan flytväst :3 ), gå till ett övergivet "spökhus" på natten, sova alldeles för lite, glömma att kolla om luftmadrassen hade pluggar innan jag åkte (fick använda pennor...), kramas mycket och diskutera ostbegär, fördomar, godis och trosuppfattning... Helgen var med andra ord helt underbar! Människorna i UNF är världens bästa! ♥
Börjar se fram mot min 18års-dag; då ska jag samla ihop ett helt gäng av dem och gå ut på krogen och vi ska vara galna och höga på Coca Cola och alkoholfritt! It's gonna be goooooood....

På tal om "it's gonna be goooooooood"-saker; på lördag ska Linnéa, jag och syster min ha myskväll med Disney-klassiker (Den lilla sjöjungfrun och Herkules), brud-talk och chips... <3
Syster min och jag hade förresten en mysig kväll med Beck-filmer och mycket doppande av Ballerina Kladdkaka..SYSTERMYS I MITT ♥

Har äntligen fått måla igen i skolan! Ska göra ett tredimensionellt "rum" med inspiration från en scen ur Hamlet. Kommer att bli awesome!
Dessutom började vi klippa skräckfilmen som vi spelade in i våras... kan inte fatta att jag gick med det såret och beställde pizza, hahhahah! Minnen ♥

Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: ocean

Sv; ja det var på aspan :D ungefär två år kan jag tro

2011-09-19 @ 18:08:13
URL: http://julianneliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: