>

Lava, Mareld, Speak and många mammors dotters enda Mamma

Nytt valspråk: "Tycker du Rebecca är gnällig när hon är sjuk, vet du inte hur hon är när hon har träningsvärk"! Halva dagen har nog gått åt till att mer eller mindre beklaga mig för omgivningen om min ytterst smärtsamma situation. Inte min mest smickrande egenskap... Men, men. Tips - värm upp innan ni gör utfallssteg på skolidrotten, för Guds skull! Dagen efter är inte kul...

Mitt rum luktar otroligt gott just nu!!! Köpte ett jättegott te i min mosters tebod idag, ett rött med smak av äpple, kanel och lite chili, "Lava". Min favoritsort tillsammans med "Mareld"... Jag älskar te, jag är bara dålig på att sätta igång och brygga det. Jag kan med nöd och näppe brygga kaffe, men det är bara om någon annan vill ha. Själv håller jag mig till "Lava" och "Mareld"... låter mycket finare än "cappuccino" och "caffe latte"! ;)

Läser en bok som är jättebra; "Speak" av Laurie Halse Anderson. Tog ett tag att fatta handlingen, men nu är den spännande och igenkänningsfaktorn är hög! (Dock känner mitt gamla jag igen sig mest...)

Mamma. Så mycket jag får höra om vad du tyckte och tänkte. Så lite jag vet. Hade du "bara" flyttat ifrån oss hade jag kunnat fråga dig ändå. Men det kan jag inte nu. Jag kan bara lyssna, lita och undra över det alla andra säger om dig och dina åsikter. Om du hade överlevt, hade du ändrat åsikt om saker och ting? Inte sagt att jag inte gillar de åsikter andra säger att du hade, jag är bara nyfiken. Om du hade överlevt. Hur hade vi varit gentemot varandra, du och jag? Hade jag lärt mig någonting? Vad hade vi pratat om?
På sätt och vis har jag redan en hel massa "mammor" - mormor, farmor, mina mostrar, min faster, Lena; de har alla tagit sig an mig med all kärlek som går att ge. De har lärt mig så mycket. Ändå är din plats ekande tom och kan bara intas av dig. Mamma. Mamma. Mamma Ylva. Ylva. Ylva. Det är du, Ylva, som är min Mamma. Min enda, älskade och oersättliga Mamma. Jag kan inte säga ordet nog, för jag har inte fått kalla dig det på över åtta år. Mamma. Mamma. Mamma. Mamma. Mamma...

Ja, Mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3(oändlighet)...

//Fortfarande Ylvas dotter
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: